Jak skutecznie rzucić palenie?

Rzucenie palenia nie jest łatwe. Wielu palaczy w ogóle nie dostrzega problemu w swoim nałogu. Uważają oni, że jest to drobna słabość, z którą nie trzeba walczyć, a która jest przejawem wolności. Jednak tak naprawdę zdają sobie oni sprawę, jak duże spustoszenie niosą papierowy. Nawet osoby, które podejmą decyzję o walce z uzależnieniem, bardzo często nie potrafią sobie z tym poradzić. Warto wiedzieć jak się przygotować do zerwania z nałogiem i z jakimi korzyściami wiąże się ta decyzja.

Czy da się rzucić palenie z dnia na dzień?

Niektórzy zastanawiają się czy rzucanie palenia to proces długotrwały, czy można tego dokonać od razu z dnia na dzień. Specjaliści podkreślają, że takie działanie nie ma żadnego, negatywnego wpływu na stan organizmu. Na początku mogą się pojawić symptomy typowe dla odstawienia substancji uzależniającej, jednak jest to całkowicie normalne i nie należy się tym martwić. Objawy te to np. większe zdenerwowanie, większy apetyt, rozdrażnienie itp. Jednak pozytywy wynikające z przerwania nałogu są dużo większe i warto przetrwać ten nieprzyjemny czas. Pierwsze korzyści można dostrzec już po kilkunastu godzinach bez papierosa, a po kolejnym dniu, tygodniu i miesiącu będą one coraz bardziej widoczne.

Korzyści z rzucenia palenia

Można wymienić naprawdę dużo korzyści, które wiążą się z rzuceniem palenia papierosów. Przede wszystkim, w momencie kiedy nikotyna przestaje działań na organizm, znacznie spada ciśnienie krwi, a także ogólna temperatura ciała i puls. Stopniowo organizm zaczyna proces oczyszczenia np. ze szkodliwego tlenku węgla. Kolejną korzyścią jest regeneracja komórek nerwowych. Oznacza to, że powraca dokładny węch i smak. Dochodzi także do rozszerzenia skrzeli i zwiększenia pojemności płuc. Oddychanie staje się łatwiejsze. Krótko mówiąc osoba, która rzuca palenie ma dużo więcej energii i rzadziej choruje.

Jak przestać palić?

Osoby chcące rzucić palenie są zainteresowane konkretnymi metodami, które pomogą im podjąć walkę z nałogiem. Specjaliści zwracają uwagę, że przede wszystkim trzeba unikać stresujących sytuacji w trakcie dnia, które kojarzą się z sięganiem po papierosa jak np. oglądanie wiadomości, czytanie gazety, picie kawy itd. Wskazanie takich momentów, pozwoli na zastanowienie się czym można zastąpić papierosy. Kolejnym krokiem jest zaakceptowanie tego, że początki zawsze są trudne. Warto pomyśleć, czym można zająć ręce. Dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie piłeczek antystresowych, długopisów i innych przedmiotów. W aptekach dostępne są różne produkty ułatwiające rzucanie palenia jak np. plastry czy tabletki.

Tabletki na rzucenie palenia

W aptekach znajduje się wiele leków bez recepty, które mają wspomóc proces rzucania palenia. Mają one w swoim składzie nikotynę. Jest to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich osób, które mają zbyt słabą wolę, aby zrezygnować z nałogu w oparciu o własne siły. Tabletki uwalniają nikotynę stopniowo, aby powoli radzić sobie z brakiem papierosów. Leki mogą być skuteczne tylko wtedy, kiedy stosuje się je systematycznie podczas walki z nałogiem.

Autor: